diumenge, 13 de gener del 2013

Maneig del ratolí


   Després del lapsus vacacional (ben necessari), reprenc l'activitat d'aquest bloc. Avui m'agradaria fer referència al maneig del ratolí. A la gent de la meva generació no ens van ensenyar gran cosa sobre el maneig d'ordinadors. Molts de nosaltres vam anar aprenent sobre la marxa. 

   Record com de nina podia passar-me hores i hores davant el paint quan anava a casa d'algú que tingués ordinador. En el meu cas va ser gràcies al Paint on vaig aprendre a desxifrar molts dels misteris de la informàtica. Per exemple que la creu sobre fons vermell a dalt a la dreta, servia per tancar la finestra, que el requadre s'anomenava finestra, que els ordinadors, a diferència de molts altres aparells electrònics NO es podien desendollar de la corrent per aturar-los, sinó que calia finalitzar la sessió (cosa que mai vaig entendre).

   Avui dia veig com, de manera implícita a tot aquest procés, vaig aprendre a manejar el ratolí (entre altres moltes habilitats) Aquest aprenentatge s'ha anat perfeccionant i ha anat evolucionant al llarg de tota la meva vida, adquirint la gerga adient, aprenent coses noves (com l'ús del track pad dels portàtils) etc

   Explicava tot això perquè avui dia es pot facilitar aquest procés, aquesta primera presa de contacte dels infants amb un ordinador. Estic d'acord en que moltíssimes coses han canviat des de la dècada dels 90 fins avui dia. En el meu cas era increïble anar a casa d'un conegut i veure un ordinador. Avui dia és increïble no tenir-ne un. Amb tot, consider que totes aquests recursos que podem trobar a la xarxa, adreçats a infants d'educació infantil, són un material valuós per iniciar-los en el món de les noves tecnologies.



Aquí deixo algunes de les adreces que m'han semblat més interessants amb recursos per aprendre a manejar el ratolí.







    Paral.lelament no cal descuidar l'aprenentatge significatiu. Això vol dir que també hem de deixar als infants explorar i dur a terme tasques amb l'ordinador que es corresponguin amb els seus interessos (tal i com em passava a mí de nina amb el Paint). No tot han de ser recursos i jocs, sinó que també hem de demanar al infant què és allò que ell vol fer amb l'ordinador. Si els infants aprenen a partir dels seus interessos interiorizaran millor els conceptes









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada